Prohledat tento blog

čtvrtek 5. února 2009

Diskuse na Novinkách a její zásadní změny

Zpravodajský server Novinky.cz připravuje velkou změnu systému přidávání čtenářských příspěvků. Přispívat budou moci jen uživatelé, kteří projdou tzv. korespondenční registrací. Zatím co do dnes jste museli mít od Seznamu emailovou službu a poslat SMS, čímž jste se zdali pouze trochu soukromí a anonymity. Dnes však Novinky.cz připravily daleko větší zásah do těchto výsad. U publikovaných příspěvků se zobrazí celé jméno a příjmení autora a obec či město uvedené ve formuláři (např. Jan Novák, Bělá nad Radbuzou). Jsem zvědavý jak tohle dopadne.

Celkem chápu důvody, proč je třeba diskuze moderovat a někdy i rušit, ale tohle mi připadá příliš radikální. Navíc ani tento systém není stoprocentní. Jak se vlastně tento systém vyrovná např. s krádeží cizí identity apod. ? Věřím, že Novinky.cz s osobními daty nakládají citlivě, ale nechce se mi někomu posílat moji adresu, jméno, přímení když už jsem mu odtajnil email adresu a tel. číslo mobilu a zná moji IP adresu. Proč tolik údajů? Já bych spíše byl pro blokování uživatelů a třeba i dočasné blokování některých IP adres. Na druhou stranu každý se může rozhodnout sám zda mu to za to stojí. Zajímavé bude, jak se to projeví na diskuzi a zda se sníží počet diskutujících uživatelů nebo návštěvníků Novinek.

Žádné komentáře: